Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2007

ΤΑ ΥΠΕΡΓΕΙΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Στις 17-12-2007 πολίτες του Βύρωνα (από την Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα για τη διάσωση του Υμηττού και από τις δημοτικές παρατάξεις Βύρωνας: Ανάπτυξη-Προοπτική, Δημοτική Πρωτοβουλία Στάση Βύρωνα και Αριστερή Παρέμβαση Πολιτών Βύρωνα) προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση και την αναστολή του έργου. Ζητάμε τη συμμετοχή και στήριξη όλων των κατοίκων στην προσπάθεια να μη προστεθεί κι άλλο μπετόν στο Βύρωνα και οι τελευταίοι ελεύθεροι χώροι να μείνουν ανοικτοί χώροι πράσινου.

Μερικές αλήθειες για τα υπέργεια γκαράζ στον Βύρωνα

Στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος, στις 30/10/2007, δημοσιεύτηκε αναλυτικό ολοσέλιδο ρεπορτάζ για το ζήτημα του 6ώροφου υπέργειου γκαράζ δίπλα στο παλιό δημαρχείο, όπου διασταυρώνονταν οι θέσεις από τη μία ενός μέλους της Πρωτοβουλίας και από την άλλη του Δημάρχου. 2 μέρες μετά (02/1/2007), δημοσιεύτηκε εκ νέου επιστολή του Δημάρχου «προς αποκατάσταση της αλήθειας». Παρότι για κάθε αντικειμενικό αναγνώστη είναι φανερή η αδυναμία των ισχυρισμών του δημάρχου, θεωρούμε απαραίτητο να ανασκευάσουμε ένα προς ένα τα επιχειρήματα του για να αναδειχθεί όλη η αλήθεια για το υπέργειο πάρκινγκ στο παλιό δημαρχείο.

Σύμφωνα με το δήμαρχο:

1ον Έγινε διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του οικοπέδου και την κατασκευή του έργου (υπέργεια πλατεία, υπόγειο πάρκινγκ)

Διεθνής διαγωνισμός (με 2 όλες κι όλες προσφορές!) είχε πράγματι γίνει για το προηγούμενο έργο, το υπόγειο πάρκινγκ με πλατεία. Το κατασκευαζόμενο έργο (3 υπόγειοι όροφοι πάρκινγκ, ισόγειο, 5 όροφοι γκαράζ και 6ος όροφος γραφεία) ανατέθηκε όμως χωρίς κανένα διαγωνισμό.

2ον Σε ακτίνα 100 μέτρων από το σημείο κατασκευής υπάρχουν 4 χώροι πράσινου, έκτασης 6 στρεμμάτων άρα το «δίλημμα» πράσινο ή χώροι στάθμευσης είναι εικονικό.

Τελικά το κέντρο του Βύρωνα σφύζει από πράσινο και συνεπώς δεν χρειάζεται άλλη πλατεία! Πέραν του ότι ονομάζονται χώροι πράσινου πλακοστρωμένοι ελεύθεροι χώροι με κάποιες πρασιές καλό είναι να θυμόμαστε ότι σε κάθε Αθηναίο αντιστοιχούν μόνο 2,50 μ2 βλάστησης και ελεύθερου χώρου που σταδιακά μειώνονται (το 1977 αντιστοιχούσαν 4μ2 και το 1960 6μ2 ) ενώ τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι της τάξεως των 8-10μ2 ανά κάτοικο.

3ον Η δημαρχιακή επιτροπή έχει αρμοδιότητα να καταρτίζει όρους, να συντάσσει διακηρύξεις, να διεξάγει και να κατοχυρώνει δημοπρασίες.

Η δημαρχιακή επιτροπή δεν έχει δικαίωμα και άδεια να αλλάζει ειλημμένες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, όπως την αρχική για πλατεία και υπόγειο πάρκινγκ.

4ον Υπήρξαν προβλήματα αντιστήριξης στις γύρω πολυκατοικίες λόγω των 4 υπογείων ορόφων στο αρχικό έργο «υπόγειο πάρκινγκ και πλατεία

Άρα, το κατασκευαζόμενο έργο με τους 3 υπόγειους ορόφους δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα αντιστήριξης!!!

5ον Για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής ο δήμαρχος λέει: «όταν διαπιστώσαμε ότι δεν μπορούμε να πάμε κάτω από δυο ορόφους [sic!] αποφασίσαμε να κάνουμε μια τροποποίηση ρυμοτομικού περιλαμβάνοντας τον προαύλιο χώρο του πνευματικού κέντρου. Το σχέδιο δεν προχώρησε ποτέ, καθώς διαπιστώθηκε ότι ο χώρος ανήκει στο υπουργείο Υγείας»

Εκτός από την εξόφθαλμη πια ανακολουθία των υπόγειων ορόφων στάθμευσης (υπενθυμίζουμε ότι κατασκευάζονται 3!!!!), δεν μπορεί κανένας Βυρωνιώτης να πειστεί ότι ο Δημοτικός Άρχων δεν γνώριζε σε ποιον ανήκει ο χώρος. Βάσιμα λοιπόν μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό έγινε σκοπίμως για μην προχωρήσει η τροποποίηση του ρυμοτομικού και να επέλθει η αλλαγή ολόκληρης της μελέτης.

Υπενθυμίζουμε το βασικό μας επιχείρημα: Στην προκήρυξη υπήρχε ένα «παραθυράκι» που έγινε «μπαλκονόπορτα»: ‘Μετά την πάροδο 18 μηνών από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης και σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή από το δήμο η τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης, με τον καθορισμό του ακινήτου ως κοινόχρηστου χώρου με υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων, ο ανάδοχος δύναται να προτείνει εναλλακτικές προτάσεις για τη δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων με οποιαδήποτε μορφή, μέγεθος, τρόπο κατασκευής και λειτουργίας’. Αφού ο Δήμος Βύρωνα άφησε δηλαδή να περάσει ο προβλεπόμενος χρόνος, ο ανάδοχος πρότεινε μία τελείως νέα μελέτη, χωρίς πλατεία και με έξι υπέργειους ορόφους.

6ον Ηδη απαλλοτριώνεται ένας χώρος 400 τ.μ. δίπλα από το πάρκινγκ, προκειμένου να γίνει πλατεία.

Τότε γιατί αυτόν τον χώρο δεν τον απαλλοτρίωνε εξαρχής ο Δήμος ούτως ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερος υπόγειος χώρος και συνεπώς μεγαλύτερη πλατεία;

7ον Το 6ώροφο υπέργειο πάρκινγκ πήρε άδεια από την πολεοδομία Αθηνών

Η έκδοση της άδειας έγινε στις 27 Ιουλίου του 2007, 11 μόλις μέρες μετά τη φωτιά στον Υμηττό, εν μέσω εντονότατων αντιδράσεων και εκδηλώσεων (19 και 24/07) για την κατάσταση των δασών μας και ενώ ο χώρος ήταν πάνω από ένα μήνα απελευθερωμένος από τους κατοίκους! Άρα η έγκριση της τσιμεντοποίησης στο κέντρο του Βύρωνα έγινε τη στιγμή που στάχτες από την καμένη Πάρνηθα, την καμένη Πεντέλη και τον καμένο Υμηττό έπνιγαν την πόλη.

Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα για τη Διάσωση του Υμηττού


Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6972616773,

6972414920,

6937954016

Ηλεκτρονική διεύθυνση: prwtobouliagiatodasosbyrwna@yahoo.gr

4 σχόλια:

διαρκής είπε...

Ευχαριστούμε για την συμπαραστασή σας.xaidari2007

ggia είπε...

Κυριακή 27 Ιανουαρίου (2008) Ποδηλατοβόλτα στον Ελαιώνα!! Συνάντηση 10:00 στο Πεδίο του Άρεως (www.podilates.gr).

Γιάννη πάρε το ποδήλατο της αδελφής σου και έλα.

διαρκής είπε...

Διαμαρτυρόμαστε και απαιτούμε να ακυρωθεί η Περιφερειακή οδός
Δαφνίου – Δάσους
Δενδροφυτεύουμε και Φροντίζουμε το πράσινο.
Σε ένδειξη διαμαρτυρίας σας καλούμε όλους την Κυριακή 17/02/08 και ώρα 11:00 το πρωί στην περιοχή του Δαφνίου για να φυτέψουμε δένδρα, να καθαρίσουμε και να φροντίσουμε τα ήδη υπάρχοντα δέντρα, και να δείξουμε έμπρακτα την αντίθεσή μας στην εκτέλεση του έργου.

Ανώνυμος είπε...

Η κυβέρνηση, με τον τσαμπουκά επιβάλλει την καταβολή τελών, τα οποία δεν θα έπρεπε να καταβάλουν οι πολίτες αφού αναφέρονται σε υποχρέωση της πολιτείας για τη δημιουργία Κτηματολογίου, για την οποία έχουν δοθεί άφθονα κοινοτικά κονδύλια.

Επομένως, είναι παράνομη η επιβολή των τελών αυτών. Τίθεται το θέμα πλέον πώς οι πολίτες μπορούν (όταν θα έχουν πληρώσει) να ζητήσουν την αποζημίωσή τους από το Δημόσιο με τη διαδικασία της Αστικής Ευθύνης του Κράτους (άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα).

Εδώ το κράτος κάνει τον τσαμπουκά, επειδή γνωρίζει ότι τα δικαστικά έξοδα θα είναι περισσότερα από το ποσό που θα έχει καταβληθεί ατομικά από τον κάθε ένα Έλληνα πολίτη.

Ορισμένοι δικηγόροι στο έχουν σαν σύστημα να ζητούν από πελάτες τους - όταν προβλέπεται μακροχρόνια δικαστική διένεξη - να τους κάνουν μια εξουσιοδότηση με την οποία να δηλώνουν ότι θα ανταμείψουν το δικηγόρο, μετά την έκδοση τελεσίδικης απόφασης με το 4-5% του ποσού που θα κερδίσουν δικαστικά.

Έτσι και ο πολίτης ξενοιάζει και ο δικηγόρος μαζεύει μερικές χιλιάδες ομοειδείς υποθέσεις (π.χ. επιστροφής φόρων που δεν έπρεπε να είχαν επιβληθεί)από στερεότυπες πολυ-φωτοτυπημένες αγωγές.

Θα πρέπει τώρα να στίψουν το μυαλό τους οι δικηγόροι ως προς το "πως θα καταφέρουν να μαζέψουν μεγάλους αριθμούς πολιτών που να συνδέονται με το δεσμό της ομοδικίας" ώστε να αποφύγουν το σκόπελο των δικαστικών εξόδων και να εξασφαλίσουν μια περιουσία με το "φασούλι-φασούλι, γεμίζει το σακούλι".

Βέβαια υπάρχει και η χριστιανική άποψη, όταν σου δώσει κάποιος ένα χαστούκι, να τον προσκαλέσεις να σου δώσει και άλλο ένα από το άλλο μάγουλο". Το είδαμε στην αποχή από τα γαλακτοκομικά και τα ζυμαρικά κλπ.