Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2007

ΤΑ ΥΠΕΡΓΕΙΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Στις 17-12-2007 πολίτες του Βύρωνα (από την Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα για τη διάσωση του Υμηττού και από τις δημοτικές παρατάξεις Βύρωνας: Ανάπτυξη-Προοπτική, Δημοτική Πρωτοβουλία Στάση Βύρωνα και Αριστερή Παρέμβαση Πολιτών Βύρωνα) προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση και την αναστολή του έργου. Ζητάμε τη συμμετοχή και στήριξη όλων των κατοίκων στην προσπάθεια να μη προστεθεί κι άλλο μπετόν στο Βύρωνα και οι τελευταίοι ελεύθεροι χώροι να μείνουν ανοικτοί χώροι πράσινου.

Μερικές αλήθειες για τα υπέργεια γκαράζ στον Βύρωνα

Στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος, στις 30/10/2007, δημοσιεύτηκε αναλυτικό ολοσέλιδο ρεπορτάζ για το ζήτημα του 6ώροφου υπέργειου γκαράζ δίπλα στο παλιό δημαρχείο, όπου διασταυρώνονταν οι θέσεις από τη μία ενός μέλους της Πρωτοβουλίας και από την άλλη του Δημάρχου. 2 μέρες μετά (02/1/2007), δημοσιεύτηκε εκ νέου επιστολή του Δημάρχου «προς αποκατάσταση της αλήθειας». Παρότι για κάθε αντικειμενικό αναγνώστη είναι φανερή η αδυναμία των ισχυρισμών του δημάρχου, θεωρούμε απαραίτητο να ανασκευάσουμε ένα προς ένα τα επιχειρήματα του για να αναδειχθεί όλη η αλήθεια για το υπέργειο πάρκινγκ στο παλιό δημαρχείο.

Σύμφωνα με το δήμαρχο:

1ον Έγινε διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του οικοπέδου και την κατασκευή του έργου (υπέργεια πλατεία, υπόγειο πάρκινγκ)

Διεθνής διαγωνισμός (με 2 όλες κι όλες προσφορές!) είχε πράγματι γίνει για το προηγούμενο έργο, το υπόγειο πάρκινγκ με πλατεία. Το κατασκευαζόμενο έργο (3 υπόγειοι όροφοι πάρκινγκ, ισόγειο, 5 όροφοι γκαράζ και 6ος όροφος γραφεία) ανατέθηκε όμως χωρίς κανένα διαγωνισμό.

2ον Σε ακτίνα 100 μέτρων από το σημείο κατασκευής υπάρχουν 4 χώροι πράσινου, έκτασης 6 στρεμμάτων άρα το «δίλημμα» πράσινο ή χώροι στάθμευσης είναι εικονικό.

Τελικά το κέντρο του Βύρωνα σφύζει από πράσινο και συνεπώς δεν χρειάζεται άλλη πλατεία! Πέραν του ότι ονομάζονται χώροι πράσινου πλακοστρωμένοι ελεύθεροι χώροι με κάποιες πρασιές καλό είναι να θυμόμαστε ότι σε κάθε Αθηναίο αντιστοιχούν μόνο 2,50 μ2 βλάστησης και ελεύθερου χώρου που σταδιακά μειώνονται (το 1977 αντιστοιχούσαν 4μ2 και το 1960 6μ2 ) ενώ τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι της τάξεως των 8-10μ2 ανά κάτοικο.

3ον Η δημαρχιακή επιτροπή έχει αρμοδιότητα να καταρτίζει όρους, να συντάσσει διακηρύξεις, να διεξάγει και να κατοχυρώνει δημοπρασίες.

Η δημαρχιακή επιτροπή δεν έχει δικαίωμα και άδεια να αλλάζει ειλημμένες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, όπως την αρχική για πλατεία και υπόγειο πάρκινγκ.

4ον Υπήρξαν προβλήματα αντιστήριξης στις γύρω πολυκατοικίες λόγω των 4 υπογείων ορόφων στο αρχικό έργο «υπόγειο πάρκινγκ και πλατεία

Άρα, το κατασκευαζόμενο έργο με τους 3 υπόγειους ορόφους δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα αντιστήριξης!!!

5ον Για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής ο δήμαρχος λέει: «όταν διαπιστώσαμε ότι δεν μπορούμε να πάμε κάτω από δυο ορόφους [sic!] αποφασίσαμε να κάνουμε μια τροποποίηση ρυμοτομικού περιλαμβάνοντας τον προαύλιο χώρο του πνευματικού κέντρου. Το σχέδιο δεν προχώρησε ποτέ, καθώς διαπιστώθηκε ότι ο χώρος ανήκει στο υπουργείο Υγείας»

Εκτός από την εξόφθαλμη πια ανακολουθία των υπόγειων ορόφων στάθμευσης (υπενθυμίζουμε ότι κατασκευάζονται 3!!!!), δεν μπορεί κανένας Βυρωνιώτης να πειστεί ότι ο Δημοτικός Άρχων δεν γνώριζε σε ποιον ανήκει ο χώρος. Βάσιμα λοιπόν μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό έγινε σκοπίμως για μην προχωρήσει η τροποποίηση του ρυμοτομικού και να επέλθει η αλλαγή ολόκληρης της μελέτης.

Υπενθυμίζουμε το βασικό μας επιχείρημα: Στην προκήρυξη υπήρχε ένα «παραθυράκι» που έγινε «μπαλκονόπορτα»: ‘Μετά την πάροδο 18 μηνών από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης και σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή από το δήμο η τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης, με τον καθορισμό του ακινήτου ως κοινόχρηστου χώρου με υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων, ο ανάδοχος δύναται να προτείνει εναλλακτικές προτάσεις για τη δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων με οποιαδήποτε μορφή, μέγεθος, τρόπο κατασκευής και λειτουργίας’. Αφού ο Δήμος Βύρωνα άφησε δηλαδή να περάσει ο προβλεπόμενος χρόνος, ο ανάδοχος πρότεινε μία τελείως νέα μελέτη, χωρίς πλατεία και με έξι υπέργειους ορόφους.

6ον Ηδη απαλλοτριώνεται ένας χώρος 400 τ.μ. δίπλα από το πάρκινγκ, προκειμένου να γίνει πλατεία.

Τότε γιατί αυτόν τον χώρο δεν τον απαλλοτρίωνε εξαρχής ο Δήμος ούτως ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερος υπόγειος χώρος και συνεπώς μεγαλύτερη πλατεία;

7ον Το 6ώροφο υπέργειο πάρκινγκ πήρε άδεια από την πολεοδομία Αθηνών

Η έκδοση της άδειας έγινε στις 27 Ιουλίου του 2007, 11 μόλις μέρες μετά τη φωτιά στον Υμηττό, εν μέσω εντονότατων αντιδράσεων και εκδηλώσεων (19 και 24/07) για την κατάσταση των δασών μας και ενώ ο χώρος ήταν πάνω από ένα μήνα απελευθερωμένος από τους κατοίκους! Άρα η έγκριση της τσιμεντοποίησης στο κέντρο του Βύρωνα έγινε τη στιγμή που στάχτες από την καμένη Πάρνηθα, την καμένη Πεντέλη και τον καμένο Υμηττό έπνιγαν την πόλη.

Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα για τη Διάσωση του Υμηττού


Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6972616773,

6972414920,

6937954016

Ηλεκτρονική διεύθυνση: prwtobouliagiatodasosbyrwna@yahoo.gr

Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2007

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

Στο πλαίσιο της ημερίδας για τον Υμηττό που διοργανώθηκε από την Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού, εκφωνήθηκε την Κυριακή 02-12-2007 μία ομιλία που συγκεντρώνει όλων των ειδών τα ζητήματα που αφορούν τον Υμηττό εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Βύρωνα. Το κείμενο της ομιλίας επιμελήθηκαν ο εκφωνητής του Τάσος Γουδέλης μαζί με τον Δημήτρη Χατζηστέλιο.


ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
Ο Υμηττός είναι ο σημαντικότερος ελεύθερος χώρος πράσινου της Αθήνας και το κάθε πλήγμα που δέχεται είναι χτύπημα στην ποιότητα ζωής των κατοίκων ολόκληρου του Λεκανοπεδίου. Ενα μεγάλο τμήμα του βρίσκεται στην περιοχή του Βύρωνα. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα προνόμιο αλλά και μια ευθύνη για τους κατοίκους και τη δημοτική του αρχή. Ωστόσο και στην περιοχή του Βύρωνα, όπως και σε άλλες περιοχές, τόσο οι κρατικές αρχές όσο και η τοπική δημοτική αρχή, αντί να φροντίζουν για την προστασία του, τον αντιμετωπίζουν σαν χώρο όπου μπορούν να εγκαταστήσουν μιά σειρά δραστηριότητες και λειτουργίες. Έτσι διαπιστώνουμε ότι:

1. Ορισμένα οικοδομικά τετράγωνα που συνορεύουν με το δάσος στην περιοχή του Καρέα δεν έχουν «κλείσει» πολεοδομικά, με αποτέλεσμα να υπάρχει θέμα περαιτέρω επέκτασης τους σε βάρος του δάσους. Το οικιστικό σχέδιο στον Καρέα έχει επεκταθεί με τέτοιες μεθόδους στο παρελθόν. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Ο.Τ. 524 και 525.

2. Στον Υμηττό, στην περιοχή Κακόρεμα, λειτουργεί η μονάδα κατασκευής έτοιμου μπετόν και οικοδομικών υλικών της εταιρίας Εργάνη (βλ. φωτο). 3. Στην περιοχή του Υμηττού συναντάμε σειρά καταπατήσεων από εργολάβους και ιδιώτες για στάθμευση επαγγελματικών βαρέων οχημάτων και ρίψη μπαζών. Το πιο κραυγαλέο παράδειγμα ήταν η παρουσία της εταιρίας «Λιοσάτος» η οποία στην καρδιά του Υμηττού στον Κουταλά είχε μετατρέψει έκταση σε πάρκινγκ των εργοταξιακών της οχημάτων με κοπή δέντρων και αποθήκευση καυσίμων. Στην ευρύτερη έκταση εναπόθετε σημαντικό όγκο μπαζών μέσα στα οποία είχε θάψει μέχρι και ολόκληρα παροπλισμένα φορτηγά. Πρόσφατα έγινε επέμβαση των δημοτικών αρχών και εκδιώχθηκε η εταιρεία από τον χώρο, αφού πρώτα αποκαλύφθηκε πως σε παλαιότερα δικαστήρια είχε παρασχεθεί στήριξη στην εταιρεία από τη σημερινή δημοτική αρχή, η οποία με έγγραφά της είχε δικαιολογήσει την καταπάτηση.


4. Η περιοχή του δάσους απέναντι από το Νεκροταφείο (πικ-νικ) έχει μετατραπεί σε παρκινγκ από ιδιωτική εταιρία εμπορίας αυτοκινήτων. Επίσης το γεγονός ότι δεν συντηρείται και δεν αποκαθίσταται την έχει καταστήσει χώρο πάρκινγκ και από περαστικούς και περιοίκους.





5. Στα σύνορα Άγιας Μαρίνας (Ηλιούπολης) και Βύρωνα (Γήπεδο ΔΗΑΝΑ) ήδη από το 1999 υπήρξε καταπάτηση από το Δήμο Ηλιούπολης που τσιμεντοποιήσε και εκχέρσωσε έκταση 8 στρεμμάτων προκειμένου να κατασκευαστεί σχολικό συγκρότημα συνολικής έκτασης 22 στρεμμάτων στην ευρύτερη δασική έκταση κάτω από την Κατεχάκη. Τα έργα σταμάτησαν έπειτα από προσφυγές στο ΣτΕ όμως η αρχική έκταση που καταστράφηκε παραμένει ως έχει χωρίς να αποκατασταθεί. Στην έκταση αυτή εκδιώχθηκε με μηνυτήριες αναφορές άλλο ένα παράνομο πάρκινγκ εργολάβου με βαρέα οχήματα και εναποθέσεις μπαζών. Σήμερα χρησιμοποιείται ως χώρος πάρκινγκ από κατοίκους της περιοχής και χρήστες του παρακείμενου γηπέδου, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για μεταφορά αθλητικών εγκαταστάσεων.

6. Στο τέρμα της λεωφορειακής γραμμής 732 (είσοδος Θεάτρου Βράχων) λειτουργεί άλλο παράνομο πάρκινγκ εργολάβου στις παρυφές δασικής έκτασης, η οποία παραμένει απογυμνωμένη και παραμελημένη από βλάστηση εδώ και χρόνια.

7. Στα παλιά νταμάρια στο (Θέατρο Βράχων) η περιοχή παραμένει χαρακτηρισμένη ως Β΄ ζώνη Υμηττού. Ο λόφος Κοπανά που δεσπόζει πάνω από το Θέατρο Βράχων επί δεκαετίες παραμένει απογυμνωμένος χωρίς ουσιαστική μελέτη για δενδροφύτευση αυτού και της γύρω περιοχής, που φθάνει έως το σχολικό συγκρότημα και το τέρμα της λεωφορειακής γραμμής 732.

8. Δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη για αναδάσωση στην περιοχή αλλά ούτε και γίνονται συστηματικές αναδασώσεις. Παλαιές πυρκαγιές έχουν δημιουργήσει μικρά «ξέφωτα», ενώ άλλες περιοχές από τη χρόνια έλλειψη δένδρων έχουν χάσει σημαντικό όγκο του εδάφους τους. Μόλις πρόσφατα κηρύχθηκε αναδασωτέα η έκταση που κάηκε το καλοκαίρι του 2007. Σημειωτέον πως δεν υπάρχει ούτε παρακολούθηση για τη φυσική γήρανση των δέντρων σε περιοχές που στο παρελθόν έχουν καεί κατ’ επανάληψη, ώστε να ενισχυθεί ο δενδρικός πληθυσμός με νεαρά δέντρα.

9. Στις παρυφές του βουνού και μέσα στα όρια του υπάρχουν στρατόπεδα και μέσα σε αυτά λειτουργεί κεντρικό βενζινάδικο και σούπερ μάρκετ.


10. Παραμένουν οι εγκαταστάσεις του σκοπευτηρίου μέσα στη δασική έκταση του Κουταλά, ενώ δίπλα παραμένουν τα παλαιά κτήρια του δημοτικού αναψυκτηρίου «Άρτεμη».

11. Ο Δήμος Βύρωνα χρησιμοποιεί την περιοχή του Υμηττού για τη μεταφόρτωση των σκουπιδιών του Δήμου. Δεν έχει υπάρξει σοβαρή διερεύνηση χώρων για απομάκρυνση της μεταφόρτωσης από την περιοχή του Υμηττού ούτε εναλλακτική πρόταση διαχείρισης των απορριμάτων.

12. Ο Δήμος Βύρωνα –επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής– είχε δεχθεί και είχε υποστηρίξει την πρόταση της κεντρικής εξουσίας για κατασκευή Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμάτων για 7 δήμους στο χώρο του Υμηττού. Το σχέδιο είχε παγώσει λόγω των αντιδράσεων των κατοίκων του Βύρωνα αλλά συνεχίζει να αναφέρεται σε σχεδιασμούς χρήσεων για τον Υμηττό.

13. Ο Δήμος Βύρωνα προωθούσε τη μεταφορά των Τεχνικών Υπηρεσιών και των εγκαταστάσεων του Δήμου –ουσιαστικά μια μικρή διοικητική πόλη με εκατοντάδες ανθρώπους και οχήματα– σε χώρο στρατοπέδου υπό κατάργηση που βρίσκεται μέσα στη καρδιά της δασικής περιοχής του Κουταλά. Το σχέδιο έχει παγώσει μετά από τις αντιδράσεις των κατοίκων και τις πυρκαγιές του καλοκαιριού.

14. Ο Δήμος Βύρωνα προωθούσε την κατασκευή Βρεφονηπιακού Σταθμού στη θέση Αναπηρικά σε δασική περιοχή (β’ ζώνη Υμηττού) στην οποία είχε αρθεί η αναδάσωση και η οποία διεκδικείται από την Εκκλησία της Ελλάδος. Το σχέδιο φαίνεται να ματαιώνεται μετά από τις αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής και μελών της Πρωτοβουλίας αλλα μετα και από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού. Ωστόσο η περιοχή παραμένει διεκδικούμενη.

15. Επί του δάσους κοντά στα σχολεία του Καρέα ξεκίνησε αυθαίρετα η κατασκευή εκκλησίας και προκάτ κατασκευών από την Εκκλησία της Ελλάδος. Η κατασκευή πάγωσε από το ΣτΕ, αλλά ωστόσο ο κτιριακός όγκος παραμένει και ολοκληρώνεται με αργούς ρυθμούς ενώ δεν προωθείται η αναδάσωση της ευρύτερης περιοχής.

16. Υπάρχει πάντα το τεράστιο θέμα της περιφερειακής οδού του Υμηττού, η οποία σύμφωνα με τα τελευταία σχέδια, προβλέπεται μεν υπόγεια στο τμήμα του Κουταλά έως τον Καρέα αλλά με την υπόλοιπη υπέργεια γιγαντιαία χάραξη της απειλεί να καταστρέψει οριστικά τη Β΄ ζώνη Υμηττού στην περιοχή του Βύρωνα και να διασπάσει οριστικά την ενιαία περιοχή του δάσους του Υμηττού με μεγάλες συνέπειες για την σημερινή πανίδα και βλάστηση. Ειδικότερα στην περιοχή του Κουταλά προβλέπεται η κατασκευή μεγάλου ανισόπεδου οδικού κόμβου σε βάρος του δάσους.

17. Μετά από σύμφωνη γνώμη του Δήμου, στον Υμηττό έχουν απορριφθεί και συνεχίζουν να απορρίπτονται μεγάλες ποσότητες μπάζων για το κλείσιμο των οπών από τα παλιά νταμάρια (Κακόρεμα). Πρόκειται για μια διαδικασία που κατά τη Δημοτική Αρχή γίνεται βάσει μελέτης, όμως στην ουσία δεν υπήρξε, ούτε υπάρχει ουσιαστική επίβλεψη με αποτέλεσμα τη μη σωστή αποκατάσταση. Επιπρόσθετα η επιχωμάτωση αυτή δεν παίρνει υπόψη της πρόσφατα αρχαιολογικά ευρήματα στην ευρύτερη περιοχή, ενώ ερωτήματα δημιουργούνται για το τι πρόκειται να γίνει στον χώρο μόλις ολοκληρωθεί η επιχωμάτωση. Δεν υπάρχει δέσμευση για ολοκληρωτική δενδροφύτευση σε αυτή την μεγάλη έκταση.

18. Η Εκκλησία διεκδικεί, μέσω της Αρχιεπισκοπής, δασική έκταση 500 στρεμμάτων δίπλα στο μοναστήρι του Καρέα και σχεδίαζε την οικοδόμηση σε αυτή κτιρίου για την Ιερά Σύνοδο. Τώρα, μετά τις αντιδράσεις της δημοτικής αρχής και της κοινωνίας του Βύρωνα, η οικοδόμηση του κτιρίου αυτού προωθείται στην περιοχή Χολαργού αλλά η διεκδίκηση της έκτασης από την Εκκλησία παραμένει για όποια μελλοντική χρήση.

19. Γενικότερα υπάρχουν διεκδικήσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος σχεδόν για το σύνολο των δασικών εκτάσεων επί του Υμηττού στην περιοχή του Βύρωνα. Για τον λόγο αυτό η Εκκλησία είχε αναρτήσει, σε 4 από αυτές τις περιοχές, πινακίδες για να δείξει την ιδιοκτησία της. Ευτυχώς ήδη κάποιες έχουν καθαιρεθεί ή καλυφθεί.

20. Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει καταθέσει στο Εθνικό Κτηματολόγιο σχέδια για τις περισσότερες περιοχές κάτωθεν της Λ. Κατεχάκης. Δεδομένου πως δεν έχει γίνει καμία ένσταση στο Κτηματολόγιο για αυτές τις διεκδικήσεις, υπάρχει ο άμεσος κίνδυνος δημόσιες μέχρι σήμερα δασικές εκτάσεις στην περιοχή να βρεθούν κάτω από ιδιωτική κυριότητα με άμεσο κίνδυνο της μετατροπής τους σε οικόπεδα.

21. Η φύλαξη του δάσους επικεντρώνεται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες με ενίσχυση από το Δήμο και το ΣΠΑΥ των εθελοντών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Όσο και αν η προσφορά τους είναι πολύτιμη, και έχει συμβάλλει σημαντικά στη σωτηρία της περιοχής, είναι φανερό πως δεν μπορεί να αντικαταστήσει την οργανωμένη φύλαξη και δασοπροστασία που θα έπρεπε να υπάρχει από το κράτος και η οποία υπολείπεται σημαντικά των αναγκών.

22. Ο καθαρισμός του δάσους από άχρηστα και σκουπίδια είναι ανύπαρκτος, ενώ η περιφερειακή καταστροφή των συρματοπλεγμάτων καθιστά εύκολο σε ασυνείδητους να αδειάζουν μπάζα στις παρυφές του δάσους τις νυχτερινές ώρες.

23. Δεν υπάρχει συστηματική καταγραφή της πανίδας του Υμηττού και συστηματική παρακολούθηση της κατάστασης της χλωρίδας του, παρ’ όλο που παραμένει πλέον από τα τελευταία χαρακτηριστικά δείγματα της αττικής χλωρίδας και πανίδας (πεύκα, κουμαριές, βελανιδιές, πουρναριές, είδη αγριολούλουδων, αλεπούδες, λαγούς, πέρδικες, γεράκια, τσαλαπετεινούς, χελώνες, οχιές, σταθμός μεταναστευτικών σμηνών κ.ά).

24. Δεν υπάρχει καμία διαμόρφωση χώρων πρόσβασης στο δάσος ειδικά στην περιοχή υπό της Λ. Κατεχάκη που ενώ είναι όαση δίπλα στα σπίτια παραμένει αφιλόξενος χώρος για περίπατο και μη εύκολης πρόσβασης. Ενώ οι περιοχές κάτω από τη Λ. Κατεχάκη θα μπορούσαν να ενοποιηθούν, να αναδειχθεί η ενότητα τους με την Α΄ Ζώνη Υμηττού και να προστατευτούν ως ενιαίος χώρος αναψυχής μένουν εγκαταλελειμμένες και έρμαια επιβουλών.

Όλες οι παραπάνω παρεμβάσεις σε βάρος του βουνού γίνονται αν και το Ρυμοτομικό Σχέδιο της Αθήνας καθορίζει ότι ο Υμηττός είναι χώρος πράσινου και απαγορεύεται αυστηρά κάθε οικοδόμηση και κάθε επαγγελματική δραστηριότητα σε αυτόν. Ωστόσο καμιά Αρχή δεν παρεμβαίνει για να προστατεύσει το σημαντικότερο πνεύμονα του Λεκανοπεδίου. Αντίθετα βλέπουμε κρατικές και δημοτικές αρχές να ανέχονται δραστηριότητες εργολάβων η και να προωθούν σχέδια σταδιακής καταστροφής του.
Μπροστά στην κατάσταση αυτή ιδρύθηκε στο Βύρωνα η Πρωτοβουλία πολιτών Βύρωνα για τη διάσωση του Υμηττού με στόχο την κινητοποίηση των πολιτών του δήμου για τα ζητήματα αυτά : Η Πρωτοβουλία απευθύνθηκε στο ΣΠΑΥ, του οποίου πρόεδρος είναι ο δήμαρχος του Βύρωνα ζητώντας την άποψη του για τους κινδύνους που απειλούν τον Υμηττό και την απόκρουση τους. Η μόνη απάντηση που δόθηκε είναι δύο επιστολές που αναφέρονται στα μέτρα δασοπυρόσβεσης και σε γενικότερα μέτρα για τον Υμηττό και αποφεύγουν να πάρουν θέση για τα άμεσα και καυτά προβλήματα που αναφέραμε παραπάνω. Ελπίζουμε ότι αυτή η ημερίδα θα αποτελέσει ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση του συντονισμού και της κινητοποίησης των τοπικών κινήσεων και των πολιτών των περιοχών γύρω από τον Υμηττό για την υπεράσπισή του.

Πρωτοβουλία Πολιτών ΒΥΡΩΝΑ
για τη Διάσωση του Υμηττού

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6972616773, 6972414920, 6937954016
Ηλεκτρονική διεύθυνση:
prwtobouliagiatodasosbyrwna@yahoo.gr