Προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, τον Περιφερειάρχη Αττικής, τον Σύνδεσμο Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού.
Θέμα: Τροποποίηση Π.Δ για την προστασία του Υμηττού, κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων στον Υμηττό.
Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν από διάφορα κρατικά, κυβερνητικά, δημοσιογραφικά και επιχειρηματικά «κέντρα» εξυφαίνονται νέα σχέδια λεηλασίας του Υμηττού.
Από τον ΟΡΣΑ και το ΥΠΕΚΑ προωθείται η τροποποίηση του ισχύοντος Π.Δ προστασίας του Υμηττού. Παρά τα αλλεπάλληλα πλήγματα που έχει δεχτεί ο ορεινός όγκος τα τελευταία χρόνια από ιδιώτες, εκκλησία, Ο.Τ.Α και κρατικούς φορείς, το ΥΠΕΚΑ επιμένει στην δυνατότητα δόμησης στην Β’ Ζώνη, ιδιωτικών ή δημόσιων αθλητικών και πολιτιστικών κτιριακών εγκαταστάσεων καθώς και εκπαιδευτικών κτιριακών εγκαταστάσεων, έως και 8.000 τμ η κάθε μία, στην ανατολική, κυρίως, πλευρά του Υμηττού (Κορωπί, Παιανία – Γλυκά Νερά).
Εξάλλου, προγραμματίζεται η επέκταση της Αττικής Οδού στην δυτική πλευρά του Υμηττού μέχρι το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού, (εκτεταμένα τμήματα του οποίου σχεδιάζεται να παραχωρηθούν σε ιδιώτες για εκμετάλλευση), καθώς και η κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου από το Ελληνικό έως το Κορωπί και το αεροδρόμιο των Σπάτων, παρά τις σημαντικές περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις που θα προκαλέσουν στον ορεινό όγκο του Υμηττού, στους γειτονικούς Δήμους, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.
Ακόμη, διατηρούνται οι όλες οι αυθαίρετες και παράνομες κτιριακές εγκαταστάσεις στον Υμηττό, μεταξύ των οποίων και το Κέντρο Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) της ΔΕΗ στα όρια Ηλιούπολης- Αργυρούπολης, ενώ προωθείται η αλλαγή χρήσης κάποιων πρώην στρατιωτικών εγκαταστάσεων αντί της αποκατάστασης του δασικού χώρου που κατελάμβαναν (Βύρωνας, Γλυφάδα κ.ά).
Κινήσεις πολιτών και κάποιοι Ο.Τ.Α έχουν διατυπώσει το αίτημα της απόλυτης προστασίας του βουνού και έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο έχει αποφανθεί από το 2005 κατά των εγκαταστάσεων του ΚΥΤ της ΔΕΗ και από το 1998 κατά των αυτοκινητόδρομων. Ωστόσο το ΥΠΕΚΑ εξακολουθεί να αγνοεί τις αποφάσεις του ΣτΕ, προωθώντας τα σχέδιά του τα οποία οδηγούν στην ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση του ορεινού όγκου του Υμηττού και των συνθηκών ζωής των κατοίκων της περιοχής.
Όπως αναφέρεται σε πρόσφατη ανακοίνωση της «Διαδημοτικής Συντονιστικής Επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού», “…οι ορεινοί όγκοι και οι δασικοί χώροι της Αττικής αποτελούν δημόσια αγαθά, ανήκουν σε όλους μας και όχι σε μια κυβέρνηση που εκλέχτηκε προβάλλοντας ένα τελείως διαφορετικό πρόγραμμα από αυτό που υλοποιεί. Είναι δημόσιες κτήσεις, δεν είναι εμπορεύματα προς αγοραπωλησία. Δεν ιδιωτικοποιούνται, δεν τεμαχίζονται, δεν παραχωρούνται σε κανέναν”.
Ο ΟΡΣΑ και το ΥΠΕΚΑ οφείλουν να ξεκαθαρίσουν αν θα εναντιωθούν στα ποικίλα κερδοσκοπικά ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία επιδιώκουν την λεηλασία του Υμηττού ή θα συμβιβαστούν μαζί τους.
To Συμβούλιο της Επικρατείας οφείλει να αποτρέψει την χειροτέρευση του καθεστώτος προστασίας του Υμηττού, όπως προωθείται από το ΥΠΕΚΑ με την δυνατότητα αύξησης της συνολικής επιφάνειας των εγκαταστάσεων εκπαίδευσης στην Β’ Ζώνη, και να απορρίψει την δυνατότητα κατασκευής αυτοκινητόδρομων, σύμφωνα και το πρακτικό 67/1998.
«Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για την Διάσωση του Υμηττού»
13.12.2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου